mandag 28. september 2009

Hud

Jeg har aldri hatt en perfekt hud og jeg vil ikke tenke på hvor mange penger jeg har brukt på hudpleieprodukter. Etter mye tid og penger har jeg kommet fram til noen relativt enkle grep som funker på huden. Og hvilke produkter man bør investere i dersom du ikke er fldt med porselenshud og kan bruke spenol i ansiktet uten å få kviser.

1. Bruk penger på en god rens! Jeg anbefaler Ole Henriksen. Bruk den morgen og kveld, ikke mer eller mindre.

2. Slutt å røyk. Dersom du er plaget med dårlig hud og røyker så er den beste hudpleien du kan gi deg selv, et røykestopp. Spesielt huden på haka blir forgifta.( ja, det er mange andre farligere ting med å røyke, men her er fokuset hud). Jeg lover deg, 3 mnd uten røyk, og huden din vil være forandret.

3. Drikk rødvin framfor for øl og sprit, vann framfor for saft og brus. Vet ikke hvorfor, men har mange teorier på hvorfor det funker.

4. God fuktighetskrem trenger ikke koste skjorta!
Det viktigste er at du finner ut hva slags type hud du har. Mange med dårlig hud har tørr overhud, men fet underhud eller tørre kinn med fet T sone. Gå gjerne til en hudpleier for å finne ut hva som er DIN utfordring. Jeg bruker en krem som du får kjøpt på helsekost og apotek. Den koster 399,-( helt ok pris for en hudkrem) og er helt naturlig:). Etter å ha prøvd vanvittig mange kremer er denne min all time favouritt! Den heter NBG 24:7 og er verdt å prøve for alle som ikke har funnet sin naturlige, "kan ikke leve uten", krem.

5. Serum.
Jeg har alltid tenkt at serum er for overklassen. At det er litt "smør på flesk" og egentlig ikke nødvendig. Jeg innrømmer her og nå at det er feil. Slike som meg bør bruke serum for å redusere linjer i huden, forlenge rynkeprosessen og for å få babymyk hud uten fete partier.

Jeg har begynt å bruke Ole Henriksen sitt african red tea serum. Den er bare helt fantastisk! Ikke bare minner den meg på å fjerne sminke før jeg legger meg(noe jeg sliter med å gidde), men jeg våkner om morgenen og tenker: wow.. den har faktisk gjort huden min bedre i løpet av natta! (Tro meg, jeg er i utgangspunktet skeptisk til det meste).
Dette er et dyrt serum, men kjøp den på nettet eller som meg på tax free, da sparer du hundrelapper.
Det skal sies at dette serumet har vunnet mange internasjonale priser for dets virkning og kvalitet. Det nydelige med det hele er at serumet er naturlig.

6. Bruk naturlig sminke.
Det er liten vits å være fryktelig flink til å stelle huden hvis du daglig bruker fete, giftige dekkkremer og pudder. Selvfølgelig kan det være greit å sminke seg litt ekstra til fest, men til daglig bør du bruke mineralpudder eller annen naturlig sminke. I.d bare minerals er og blir den mest best kvalitet. L`oreal og andre har kommet med etterligninger, men disse inneholder ikke 100% mineraler og vil ikke kunne måle seg med i.d.(eller glow for de som foretrekker det)
Jeg vil skrive mer om naturlig make up en annen dag.

Min erfaring er at ansiktsskrubb, ansiktsmaske og slikt ikke trenger å koste like mye som hverdagsproduktene. Bruker du serum og god ansiktskrem trenger du nødvendigvis ikke øyenkrem( noen vil sikkert være uenig her).

Det fine med å kun bruke naturlige produkter er at du vil bruke kvalitet uansett.
Dr. hauschka, Lavera, Origins er alle naturlige hudpleieserier som vil gi deg valuta for pengene:)

1 kommentar:

  1. Tuuuusen takk for masse bra tips! : )

    Thailandklem på dæ og fineste Celina.

    SvarSlett