mandag 26. oktober 2009

Handletur tar tid.



I dag var handleturen dagens spasertur. Var innom 4 ulike steder og fikk masse kjekt! Det er gøy å handle nye ting og studere hyllene i butikkene. Det nye jeg har lært meg er å lese etikettene. hva inneholder maten egentlig? Siden det nå er Toro forbud i huset er det gøy å lese hva disse ferdigmat posene inneholder. Til og med kokosmelka fra Toro inneholder E stoffer. WTF?? Hvis folk bare hadde forstått hvor mye ekkelt som er i ferdigposer, og hvor enkelt det egentlig er å lage maten fra bunnen av, ville Toro og andre ferdigmat produsenter måtte pakke sammen. Hurra for ordentlig mat! ( jeg har fortsatt noen Toro poser i skapet.. målet mitt er å slippe å bruke dem)

Handlelisten:


Økologiske dagligvare: Kakao (verdens beste: green & blacks), Kokos olje ( til å steke i), solsikkefrø


Norvina: Risnudler, basmati ris, tofu og rosmarin


Sunkost: Coco (skal skrive om denne en annen gang)


Meny: Gresskar, søtpotet, kokosmelk, agurk, spinatblader, avokado, vaniljesaus av havre (er fortsatt hekta)

Det er spennende å bruke nye ting i maten. Jeg har spist gresskar og søtpotet før, men aldri laget mat med det selv. Største utfordringen blir vel å håndtere gresskaret:)

Det som tok mest tid var nok å få med seg alt hjem- Jeg måtte tilslutt legge Gresskaret i barnevogna under Celina...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar