torsdag 27. august 2009

Yoga!

I dag har jeg kjøpt klippekort på Yoga. Jeg skal trene på yogayoga på Løkkeveien i Stavanger. Dette er hovedsaklig iyengar yoga og er fantastisk deilig form for trening og avspenning. Instruktøren vil hjelpe deg inn i stillinger og du føler deg sterk og smidig etter timene. Sterk kjernemusklatur og sterke ben i tillegg til god holdning og avspenning i musklatur.

Yoga er som å gi kroppen belønning for å bære deg i hverdagen!

I tillegg til Yoga trener jeg kondisjon og styrke på Energym. Energym anbefales også på det sterkeste. Det er et lite treningsenter som ligger på lagårdsveien i Stavanger. Med erfarne trenere og kjempe godt miljø er stemningen alltid på topp under treningsklassene. Helsestudiodelen av senteret er rent, nytt og bra.

Grunnen til at jeg trener på et lite treningsenter og på yogasenter er at jeg trenger å bli sett, korrigert og motivert. Store treningsenter blir ofte litt upersonlige og overbefolket, og jeg synes ikke det er gøy å trene slik. På steder som Energym får man kontakt med instruktørene og man blir kjent med de andre som trener og dette motiverer til å gi jernet.

Dersom man er ny i yoga bør man absolutt starte et sted der de har gode instruktører som har tid til å se at du gjør ting riktig. Dersom man presser seg i feile posisjoner vil man fort overbelaste ulike kroppsdeler. Utbytte av en time vil også øke betraktelig dersom noen hjelper deg til å utføre ting riktig.

Yoga passer for alle; store og små-gammel og ung! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar